• Kvalitetsgaranti
  • Trygg service
  • Snabb leverans
0

FAQ - frågor & svar 

 Här hittar du svar på våra vanligaste frågor - kontakta oss om du inte hittar den information du söker.

 

Betalning

Vilka betalningsmetoder erbjuder Kitchens.se?

Vid vanliga transaktioner erbjuder Kitchens.se vanligtvis direktbetalning med Klarna, Klarna faktura (14 dagar) och delbetalning med Klarna. Vi erbjuder också betalningar med kreditkort (Visa, Mastercard, American Express), banköverföringar och faktura. Observera att vid betalning med Klarna faktura kan specifika villkor och en kreditkontroll förekomma. Om du har frågor angående Klarnas betalningsvillkor eller din faktura, hänvisar vi dig till att läsa mer på Klarna.se.

Hur får jag min faktura?

Fakturan skickas till den e-postadress du anger vid beställning. Kontrollera din skräppostmapp om du inte hittar den. Du kan alltid se och hantera din faktura på Klarna.se.

Frakt & Leverans

Vad är fraktkostnaderna?

Vi erbjuder olika leveransalternativ. I kassan kan du se de aktuella leveransalternativen för din specifika order samt leveransadress. Leverans till ett postkontor kostar generellt 99 SEK, hemleverans 595 SEK och hemleverans med upphämtning 995 SEK. Observera att priserna kan ändras beroende på vad du har beställt. Vid leverans utanför Sverige tillkommer fraktkostnader samt eventuella kostnader för import och tullavgifter. Dessa betalas alltid av dig som kund.

Vad är leveranstiderna för köp via Kitchens.se?

Leveranstiderna för köp via Kitchens.se kan variera beroende på flera faktorer, såsom tillgängligheten på produkterna samt din geografiska plats. Vanligtvis får du information om leveranstiderna under beställningsprocessen. Om du vill ha mer specifik information kan du kontakta oss på customerservice@kitchens.se.

Vad är leveranstiden för produkter som skickas direkt från Kitchens.se?

Lagervaror som skickas direkt från vårt lager och vanligtvis inom några dagar. Om din order innehåller flera artiklar är det den artikel med längst leveranstid som bestämmer leveranstiden för din order.

Specialbeställda varor

Varor som definieras som specialbeställda i vårt sortiment innebär att de tillverkas speciellt för dig baserat på dina önskemål och specifikationer. Leveranstiden för beställda varor är preliminär och dessa varor omfattas inte av ångerrätten enligt Distansavtalslagen. Leveranstiden kan skilja sig åt mellan olika varumärken, säsonger och leveransmetoder. Särskilt sommaren och julen kan påverka produktionen då vissa fabriker har stängt under dessa perioder. Vi förbehåller oss rätten till eventuella förseningar i produktionen från leverantörer som vi inte kan kontrollera. Vi kommer dock alltid att göra allt vi kan för att säkerställa att du som kund får dina varor inom den angivna tidsperioden vid köptillfället. 

Vi kommunicerar ungefärliga leveranstider, vilket innebär att leveransen kan komma snabbare men också ta längre tid än beräknat. När din order har lagts och bekräftats av leverantören kommer du att kontaktas av vår orderavdelning med en mer specifik uppskattning av leveranstiden för din specifika order baserat på aktuell produktion.

Var är min order?

Vid beställning anges en uppskattad leveranstid för varje produkt. Om du har frågor om var din order befinner sig kan du mejla oss på customerservice@kitchens.se.

Vilka leveransalternativ erbjuder Kitchens.se?

Kitchens.se erbjuder olika leveransalternativ för att möta olika behov. Vid beställning får du information om tillgängliga leveransalternativ och eventuella kostnader.